niedziela, 28 czerwca 2009

W tę nudną, deszczową niedzielę.

Ząb posłuchał mojego pomszczenia, tudzież próśb o litość, bo nie boli. A może to Pietrkowe, wczorajsze drinki? Chociaż było już znacznie lepiej. Dobrze, bowiem należy zjeść małosolne zanim zrobią się kiszone.

Pogoda nie przestaje mnie zadziwiać, a i wkurwiać szalenie. Ile może padać? Trwożnie obserwuję wiadomości, jak nigdy. Zobaczyłam Wojewodę Dolnośląskiego i osłupiałam. Pracowałam z nim w Radio ESKA, krótko… Kazał mi przybrać pseudonim, bo mu się nazwisko nie podobało. I ja, idiotka zdecydowałam się nawet na tę krótką współpracę. W końcu tym pierdolnęłam.

Miśka ma focha na aurę, w domu nudy i ona chce gdzieś pojechać!
- Ta, no, zaraz do lasu na jagody pojedziemy. A w ogóle, to posprzątaj pokój.
Muszę przyznać, że jak chce, to potrafi. W nagrodę leci Shrek Trzeci. Pietrek, oprócz bezdusznego odcinania głów, serwuje dobre drinki i fajne filmy.

Tę nudną, deszczową niedzielę umilamy sobie z dieslem… Trzaskaniem testów na prawo jazdy online.
Bagatela, 7 błędów u mnie, pięć u niego. Ki chuj? Jeszcze raz – 3. Wyłączyłam, on też, bo coraz gorzej.

Kierowcy z bombowca. Ze dwa razy kulę ziemską już objechałam bez kolizji, a przepisów nie znam. Jedynie ruch na skrzyżowaniach wychodzi mi bezbłędnie. Nie umiem parkować, nie umiem wyprzedzać i robić masażu serca u dzieci. Dobrze, że na otwartą ranę nie położyłam waty, tylko gazę. Aha, umiem też holować pojazd i ciągnąć przyczepę z odpowiednią prędkością. A, bym zapomniała! Tramwaje, te święte krowy, też potrafię przepuszczać.

Jak ja sobie dam radę na angielskich drogach? A na rondach? Nie mógł mi się nie przypomnieć film z Chavy Chase’m „W krzywym zwierciadle – Europejskie wakacje”, kiedy bohater jeździł po londyńskim rondzie do zmierzchu, co i rusz pokazując znudzonym dzieciom Big Band i Parlament.

Trzeba ruszyć kości i pojechać do sklepu po fajki oraz coś do chleba. Wróć! Nie ta kolejność! Po coś do chleba i fajki. O, Miśka dorzuciła coś słodkiego. No to niech będzie: coś słodkiego, fajki i do chleba.

Póki woda nas nie zalała. Kupię dwie paczki… No i w końcu gdzieś pojedziemy.

Apdejt

Zachodziłam, o czym ja zapomniałam. Otóż o bardzo ważnej kwestii. Mianowicie krótkiej historii lewostronnej jazdy.
Mowa o niej bodaj w starożytności, jednak prawnie ustanowiona przez papieża Bonifacego ósmego w 1300 roku. Choć to też nie jest pewne. Tak, czy siak „przepis” został wprowadzony z myślą, by konni lub piesi podróżni, w większości praworęczni, mogli swobodnie obronić się przed nadjeżdżającymi z przeciwka. Inne podania mówią też, że przy drodze ustawiano kamienie, by swobodniej, postawiwszy na nich lewą nogę, dosiąść konia.

W Japonii zaś cesarz w siedemnastym wieku wydał dekret o ruchu lewostronnym, ponieważ samuraje, którzy chadzali wąskimi uliczkami zahaczali się bronią powieszoną u lewego boku i często brali się za tak zwane „czuby”, kto ma komu ustąpić. A to dobre.

O dziejach odstąpienia większości państw od lewostronnego ruchu poczytajcie sobie w Internecie. Są równie ciekawe i miały początek we Francji.

33 komentarze:

  1. O tak testy zajeboskie... Niebieskie namalowane Auto czy to zaraz musi byc Glina i to na wlonczonym kogucie. Gdyby tak to dlaczego ich malujacy stojac przed czerwonym swiatlem maluje? Brak wyobrazni z zeczywistego zycia .. Polska policia i jeszcze na Kogucie stoi i czeka az im zielono zaswieci??? -smiech-
    Ehhh tam Anglia, nie przejmuj sie tam jest wogole calkiem inna kultura jazdy chyba ze "swojego" w nocy spotkasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech u nas tez pada ..ale tylko w prognozie pogody . Pisza ze ma caly weekend padac a mysmy griliwali cala noc i ani sie nawet nie zachmurzylo, ksiezyc w calej byl okazalosci . To juz drugi weekend niezaplanowany przez te prognoze. Ufasz temu co pisza i planujesz sobie prasowanie tudziez sesje filmowa w TV a tu... ech ... skoda slow . Dodam tylko ze chlodno bylo jak w pazdzierniuku :o)

    OdpowiedzUsuń
  3. Diesel, nie zapominaj, ze te obrazki nie są ruchome, moze oni jadą....Hihihi.

    Zuzi, ano widzisz. Z tym, ze tutaj jak dotąd prognozy nam się sprawdzaja. Pada i pada...:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam dzis meeega lenia i niewlad w konczynach !!! O bajzlu na chacie nie wspomne ;))) Ale w du** to mam,w koncu niedziela jest,nie ?? dzien wolny od pracy,wie sie uwolnilam :D popijam se browarka i trwam w jakims zawieszeniu...dziwnie jako...

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie po piekielku pogodowym ktore mielismy w ostatnim czasie, dzisiaj trochke kropi, Mloda u ojca a ja sie klade wentylem do gory i bede czytac o seryjnych mordercach...

    OdpowiedzUsuń
  6. Foka, niedziela jest po to. Podoba mi się określenie Szeherezady WYPSON - wypoczynek sobotnio niedzielny:))) Tylko żeby nie padało, FAK!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mona, czytaj... To coś szkolącego?:>:D:)))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Z jakiej strony to na tego Konia wlazic?? Przeciez lewa noga w Steigbügel a prawa nad koniem zamachnac. Hyba ze z prawej wlazisz na niego :D
    W szawrcari i Austri sa autobusy i tiry z kierownica po prawej stronie. A tylko dlatego aby szofery nie musieli tak se szyji wyciagac aby w przepasc patrzec. Jak selca to po co sie meczyc ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ano prawą ma się zamachnąć, to co Ci nie pasi? Trza lewą oprzeć, nie? A w Austrii S-bahn jeżdzi ciągle lewą stroną...

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba, że wsiadasz na konia dupą do jazdy, diesel, buahahahha:))))))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Athi...nigdy nie wiadomo co sie w zyciu przyda:D

    OdpowiedzUsuń
  12. ale piszesz aby lewa na Kamieniu Stanac.... Anglia zawsze jakos dziwno bola

    OdpowiedzUsuń
  13. Diesel, ano, na lewym poboczy sie te kamienie stawiało i sie od tamtej strony wsiadało...Toz to logiczne;>:D

    Mona, tego tez jestem pewna...nigdy nie wiadomo:)))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chce zobaczyc jak to sie wsiada na konia dupa do jazdy :D Sikam ze smiechu
    U nas upal cholera zdechne

    OdpowiedzUsuń
  15. no ale stojac z lewej od konia i prawa noga na kamien i lewa w steigbuegel to .....
    Qurcza Kon mo jeno lewo i prawo strona jak sie obroci to nawet klamien nie pomoze ;)
    Hyba ze skokac z tego kamienia jak na Votyzerce trzeba na konia ale to juzas rozmachu brak :-/

    OdpowiedzUsuń
  16. Piotrus a moze ten kon jest inny wrecz wyjatkowy i ma po 2 razy lewo i prawo :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Diesel na krzyż, to mozna te nogi, jak się bardzo szczać chce. Nie, jak sie na konia wsiada.:))))

    OdpowiedzUsuń
  18. No mówię, że na oklep i tyłem do jazdy. Normalnie sie zejszczałam:D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Gorzej jak sie koniowi nogi skrzyzuja, wtedy dopiero bedzie jazda :D Dajcie mi pieluche bo sikam ze smiechu a do toilet mam za daleko :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Anka&Dorka bede i zobaczymy jak sie na konia wlazi. Anka szukej srogiego kamienia i konia....
    No kon tysz moze byc srogi..
    Wiec lewa noga na kamien i Prawa do steigbügel, ale czym zamachnac ??? ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piotrus a czy murek chwiejacy sie lekko Cie zadowoli??
    Musisz mi to osobiscie pokazac tylko cholera skad my konia wytrzasniemy :-x:D

    OdpowiedzUsuń
  23. Diesel....leże...normalnie, noga, noga, wyciągnijcie mnie...Tobie sie juz wszystkie nogi popiętroliły. Ty lepiej już szukaj tego steinbugla hahaha!

    OdpowiedzUsuń
  24. Piotrus slonce skoro tutaj juz nie trzymam moczu to co bedzie jak do nas przyjedziesz? O kryste jesuuuuu juz si eboje- trza isc do sklepu i zapas pieluch kupic :D:*

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobra, dobra! Uspokojonam. Bo te kamienie były, jak nie było jeszcze można giry w strzemię wstawić. No i stąd to całe zamieszanie. Zapowiadane nudne popołudnie obróciło się w dobrą zabawę:))))

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale ja dalej nalegam, zeby nam dieselek zaprezentowal gdy sie spotkamy, jak to wg niego wsiada sie na konia :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Miska jest bosssssssssssska:)
    a to zdjęcie nie do przebicia:)))))

    OdpowiedzUsuń
  28. Odentko, ja miałam nadzieję, że ktoś dojrzy jego sens:))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja wam jeszcze nawet pokarze jak sie w Galopie na konia wskakuje... Bez wachajacego kamienia i bez stajgbiglow i siodla .Tylko Grzywki mu nie ogolic :D:D

    OdpowiedzUsuń
  30. specjalnie dla Ciebie zapuscimy ;):D
    To ze sie zadlawilam piciem juz chyba wiesz:P:*

    OdpowiedzUsuń
  31. To sie ogona chwycisz... Tam wielkie mi halo;>:))))

    OdpowiedzUsuń
  32. z zadku do szkapy nie podchodza ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. sens jest - chyba - taki - MOC jest z czarodziejską Miśką;)

    OdpowiedzUsuń