czwartek, 9 kwietnia 2009

Automat

Dziadka boli palec u nogi. Nie jest spuchnięty, rany też nie ma, ale boli.
- Zadzwoń po pogotowie. - Rzekł do mnie.
- Oszalałeś? Do paluszka mam pogotowie wzywać? - Wywaliłam gały.
- To u niego normalne. Dwa dni temu kazał dzwonić po policję, że mu dowód zginął, a pod poduszką miał. - Powiedziała kuzynka zrezygnowanym tonem.
Dałam mu Apap, bo niczego innego nie znalazłam i kazałam leżeć.
- Ty, a jaki jest numer na pogotowie z komórki? - Zapytałam ją.
- 112 - Odpowiedziała.
- To jest na policję. - Łypnęłam spod oka.
- Na wszystko, zgłaszają się gliny i jak chcesz pogotowie, to łączą. - Spojrzała na mnie dziwnie.
- Ale się porobiło. Niedługo będzie automat...Jeżeli chcesz połączyć się z policją - wybierz jeden, ze strażą pożarną - wybierz dwa, z pogotowiem - wybierz trzy, z providentem - wybierz dziewięć. A tu kumaj, dzwoni facet z nożem w brzuchu. Jeżeli jesteś pewien wybranej opcji, naciśnij gwiazdkę, jeżeli nie jesteś pewien, wybierz krzyżyk... Nie wybrałeś żadnej opcji. Jeżeli chcesz połączyć się...
- No nie wybrał, bo trup, ha, ha, ha! - Kuzynka trzymała się za brzuch.
Poza tym wiosna mnie powala. Nie mogę się nią nacieszyć, chłonę łapczywie jakżdy promień słońca, jakby jutro miał nastąpić koniec świata.

14 komentarzy:

  1. hu hu 110Policaje,112 strazoki, a tukej teraz 117 lub cos takiego prubuja. Lonczy cie z Urzendasem jakims...

    OdpowiedzUsuń
  2. nie, dziołchy, dobrze działa, dzwonie i odbiera któś, ja mówię, że chcem karetkę on prosze bardzo i już

    OdpowiedzUsuń
  3. beatko, zamowilas karetke?????:o
    i co przyjechala:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bea, wiem, wiem, ale zrywałyśmy boki z tego automatu:)))

    Diesel, idź się piwa napij;>

    OdpowiedzUsuń
  5. diesel - jo, co prawda po 55 minutach, ale jo! ja na wsi mieszkam, slisko było, swit, rozumiem...

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed przyciskaniem gwiazdek, krzyzyków i cyferek powinno byc półgodzinne odsłuchanie arii operowej.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Diesel 112 jest ogólnoeuropejskim numerem alarmowym, w DE też.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam dzisiaj też numerki wciskałam jak chciałam kota zaadoptować.

    Jeżeli zgubiłaś kota wciśnij 1
    Jeżeli znalazłaś kota wciśnij 2
    Jeżeli chcesz zmienić kotu dane wciśnij 3
    Jeżeli masz inne pytania wciśnij 4
    :-)

    jak wcisnełam 3, co się logicznie nasuwa, to się okazało,że nie da się zmienić kotu danych przez telefon :-)))

    paranoja

    Wcisnęłam 4
    I dobrze zrobiłam :-)

    Aha. Szeherezado - nie było arii, ani nawet kociej muzyki. Jestem zawiedziona.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sze, koniecznie!, buahahaha!

    OdpowiedzUsuń
  10. Daisy, aaaaaaaaaaaaa! Noga, wyciągnijcie za nogę:)))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiosną też się nacieszyć nie mogę, mimo, że ledwo już schodzę z mojego czwartego piętra, nie mówiąc o wchodzeniu staram się codziennie wymyślić jakiś powód żeby przynajmniej NA CHWILĘ wyjść i pospacerować...:) Przecudnie jest!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. aż se skopiowałam ten "automat 112" i wysle mezowi:))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kasik, i niech nam ta wiosna trwa i trwa:)))

    ade, no my się pokładałyśmy ze śmiechu:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. sorry , pomylka jest to 115 a lonczy Z Urzedami poprostu pogotowie Urzedasow

    OdpowiedzUsuń